Whole 30 Dager 8-11

Håhå! Nå er jeg godt i gang på den andre uke av Whole30 Challengen min. Jeg er veldig fornøyd med meg selv og gleder meg til å fullføre hele måneden 100% perfekt!

Det skjedde ganske mye i de siste dagene - mye jobb, trening, metlaging og ikke minst noen del eksperimenter))))

Jeg bakte 3 store søtpoteter i ovnen. Jeg liker søtpotet kjempe godt sånn som det er, men når jeg fikk lyst på pannekaker, tenkte jeg meg å lage pannekaker med søtpotet :)

Desverre kan jeg ikke si at det var success)))))

Hehe, det var mine "pannekaker")))) Det var umulig å snu de på panne!)))

Men det var så mye av pannekakerøre igjen som faktisk smakte veldig godt. Og  jeg tenkte meg: "Hvorfor ikke bake røren i mikroen?"



Og det var min Søtpotet Kake etter 2,5 minutter på 100% i mikroen med kokosmelk på toppen (som smeltet av varme) og deilige norske blåbær! Det var kjempe godt!

Og i denne uken spiste jeg Søtpotet kaken min hver gang etter treningen - det er en kjempe Recovery Cake)))) Jeg utviklet litt oppskriften og syns at den ble perfekt:

2 egg

1 stor søtpotet (bakt i ovnen og avkjølet)

1 ss med topp av kokosmel

1 ss med topp av mandelmel

1/2 ts bakepulver

ca. 50 dl vann / kokosmelk

kanel, kardamomme og vanilje pulver - etter smak.

Jeg smashed søtpotet med gaffel. Stivpisket egg med de tørre ingridiensene og blandet sammen med søtpotet. Jeg brukte stavmikser og røren ble veldig glatt. Hell i en mikro vennlig bolle og kjør på 100% i 2,5 minutter.

Du kan avkjøle kaken eller spise den med en gang med litt kokosmelk på topp, litt kanel og bær.

Kaken ble søt og deilig uten noen tilsatt sukker pga søtpotet. Awesome.

Jeg tror at kaken blir også veldig god med rosiner / bær / nøtter rørt inn før baking. Skal eksperimentere med det ;)



Her er noen av mine andre måltider når jeg husket å ta et bilde:

Søtpotet, kyllingfilet og stor salat med balsamico og oliven olje over

Dessert - søte norske jordbær med pisket kokosmelk på topp

Jeg også drikker masse vann og den deilige Yogi te. Kjøpt 3 pakker te på kostholdsbutikken og fikk denne fine kopp i gave =)

 

Generelt det gikk veldig bra denne uken.

Trening

Jeg trente styrke på manda, onsdag og fredag. Jeg gikk turer, nesten hver dag, og i dag trente jeg Gerilja Kardio. Det var lenge siden trente jeg intervaller og det var digg! Det var ganske vanskelig i begynnelsen med jeg fikk en fantastisk følelse til slutt. Må gjøre det oftere i neste uke =)

Ut på middag

Vi gikk ut på middag med vennen på fredagskveld. Jeg var litt nervøs før middagen - hva skal jeg bestille og hvordan klarer jeg det uten et glass av deilig vinn til maten? Men det gikk greit! Jeg er så stolt av meg selv!

Vi spiste på Harbour Restaurant ved Bryggen. Jeg bestilte peppersteak av biff med grønnsaker og stor salat, vann ved siden, Jeg vet ikke selvfølgelig hvilken olje brukte de til steking men jeg hvertfall klarte å finne NOE som så passelig ut. Steaken var sååååå god! Jeg må lære meg å lage sånn hjemme!=)

Etter middagen kjørte vi alle sammen hjem til oss å drikke videre og spille kort. Vennene våre vet ikke om min Challenge og at jeg ikke drikker alkohol. Jeg kjøpte meg alkoholfri vinn så ren som jeg klarte å finne. Det smaker veldig godt og jeg kunne kose meg med noe godt i glasset mitt og. Jeg vet ikke om det var 100% Whole30 vennlig, med det var hvertfall ingen tilsatt sukker (bare den som kommer fra druer).

Bonus Awesomness: å føle seg helt på topp i den morgenen etter "drikking"!

Egentlig jeg kan ikke klage om noe. Humøret er generelt veldig godt eller en da mer enn det. Ingen sultfølelse, ingen hodepinner. Kanskje litt for lite søvn. Etter den første uken når jeg hadde så mange power-naps, sov jeg mindre i denne uken. Må passe på mengde og kvalitet av søvn min i neste uke - gå i sengen kl. 23 og en da tidligere hvis jeg har lyst å lese i sengen. De anbefaller å bryke mindre lys om kvelden, gjerne levendelys sånn at mann blir mer trøtt, avslappet og da blir det lettere å søvne. Må testes ut ;)

Dessuten bestilte jeg to fantastiske boker!



It Starts With Food er skrevet av Dallas og Melissa Hartwig, forfatterne til Whole30 og hele Whole9 livstil (kjekk netsiden deres whole9life.com). Well Fed er oppskrifter fra Melissa Joulvan - alle er paleo og Whole30 vennlige. Å, jeg gleder med til å få disse bøkene!!!!

...I morgen begynner den nye uka! Nå skal jeg lage middag og kose med resten av kvelden med min kjøre J og lille A <3<3<3

Ha en kjempe helg videre!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Ekaterina

Ekaterina

26, Bergen

Jeg kommer til å bli en Superhero versjon of meg selv! Jeg blogger om min måte å trene, spise sunt, elsker de andre og meg selv og leve i balanse med meg selv. Jeg er ikke perfekt ennå, men er veldig målbevisst og motivert å bli en person jeg kan selv være stolt av.

Kategorier

Arkiv

hits