My Whole30 Results


Of, det er faktisk for EN uke siden ble jeg ferdig med Whole30 Challengen min. Men det er s mye som skjr her at jeg fikk ingen tid blogge i det hele tatt! S dumt!

Jeg spiste masse ekte god mat: kjtt, fisk og sjmat, kylling og egg; sunn fett fra oliven olje, cocosa, avocado og ntter; og masse masse friske grnnsaker og frukt!

Jeg selvflgelig begrenset frukt, men generelt jeg spiste meg met og aldri ble sulten.

Jeg passet p at jeg fikk nok svn selv om det var litt vanskelig nr Amalie ble syk og jeg mtte st opp flere ganger om natta for gi henne medisin. Ellers det gikk ganske bra.

Men jeg skal prve strukturere raptortet mitt litt :)

FR

Det siste halvtret ble jeg mer og mer avslappet om kostholdet mitt. Det ble mer og mer av usunne matvarer i hverdagen, alkohol, godis... Og jeg m inrmme at det var stoooooor del av binge eating, alt for ofte. Jeg har en lang historie av jo-jo dieting, flgte mange dietter men klarte ikke vedlikeholde mine resultater. Jeg ble svak, humret avhenget av det som jeg s p badevekt elle i speilet. Og jeg hadde alltid ALLTID drlig samvittighet om alt jeg har spist. Jeg ble skikkelig lei av alt dette og av meg selv...

Siden jeg prvde mange forskjellige dietter jeg var godt kjent med lavkarbo, som var ganske effektiv for meg - jeg kunne slanke meg fort, men som sagt kunne ikke vedlikeholde vekten. Jeg leste mye og merket at mange skriver om Paleo og Whole30. Det var ganske interessant og jeg var veldig fascinert av refferanser. Folk skriver at Whole30 endret livet deres og det er helt utrolig lese. Utrolig fr man prver det selv. Og Whole30 GJR det. Det endret MITT liv.

UNDER

De frste to ukene var veldig vanskelige. Jeg ble allerede forkjllet fra fr. Mange opplever influensa symptomer i begynnelsen av Whole30 men jeg vet ikke nyaktig hvordan var det hos meg - jeg var allerede syk og generelt flte meg skikkelig drlig.

Men etter den frste uken ble jeg bedre og bedre og i begynnelsen av uke nummer 3 jeg ble helt frisk og hadde masse energi i hverdagen. Jeg begynte vkne fr alarmen, svnet lettere og ble mer konsentrert om dagen. Jeg ble bare annerledes menneske.

Jeg spiste enkelt mat. For eksempel egg, avocado og grnnsakssalat til frokost:


mer salat med kylling / fisk / kjtt til lunsj og middag. Kunne bytte litt p proteiner eller spise wok istedenfor friske grnnsaker.




Jeg passet p at jeg drakk masse vann, trente styrke eller gikk turer.

(Det ble en av mine favoritter - Olden med kullsyre med lime og mynte - mmmm! FRESHSHSH!!!)


Jeg syns at jeg burde sove mer men det er m jeg alltid, ikke kun i de 30 dagene. Og jeg m jobbe mot det forsatt. Og andre ting som er p noen mte forbundet med svn er kaffein inntak. Jeg m prve kutte ut kaffein helt i lpet av en mned og se hvordan den egentlig pvirker kroppen min. Det blir ikke lett siden kaffein finnes ikke kun i kaffe men i te ogs og jeg liker te anda mer enn kaffe! TRAGISK!)))))

Men vi fr se, jeg m bare samle krefter, hehe))))

Dessuten m nevne kort en effekt som jeg likte veldig godt. Det er at nr jeg hadde menser i begynnelsen av August hadde jeg verken smerter eller humr svinginger som jeg ikke vanlig for meg! Og det var utrolig godt!=)

ETTERP

N fler jeg meg helt brain washed. Jeg flger nyaktig at alt maten jeg spiser er rik i nringsstoffer, inneholder ingen sukker og helst er hjemmelaget. Jeg digger de friske grnnsakene (vi alle m nytte de ferske norske grnnsakene n i hsten!), deilig kjtt og fisk, egg og kylling. Avocado, oliven olje, kokosa... Br som dessert, mmmmm! Jeg ogs eksperimentere med oppskrifter hele tiden og syns at jeg klarer lage god mat ikke kun for meg men for hele familie. Min mann spiser generelt det samme som jeg, bare tilsetter ris eller poteter eller brd skive til. Egentlig jeg drmmer om at en dag han skal kutte ut disse matvarene helt fordi jeg virkelig tror at de er ikke gode for hans helse...


Desverre jeg tok ikke bilder fr challengen fordi jeg virkelig ikke kunne se p meg selv i speilet! Men jeg veide meg og tok mlinger. So here we go=)

3. August:

Vekt 56,9 kg

Bryst 87 cm

Midje 68 cm

Hofter 93 cm

Venstre / hyre bein 54 cm / 54 cm

Venstre / hyre biseps 27,5 cm / 27,5 cm

31. August:

Vekt 54,9 kg (- 2 kg)

Bryst 85 cm (-2 cm)

Midje 67 cm (- 1 cm)

Hofter 91 cm (- 2 cm)

Venstre / hyre bein 53 cm / 53 cm (- 1 cm / - 1 cm)

Venstre / hyre biseps 27 cm / 27 cm (- 0,5 cm / - 0,5 cm)

Egentlig jeg har ikke forventet mer fordi jeg er ikke s stor fra begynnelsen. De som er litt mer overvektige mister mye mer vekt i lpet av de 30 dager. Men jeg m bare si at bokser sitter mye bedre og det som er enda mer viktig jeg FLER overskudd hele tiden! Ikke det herlig???=)

Det viktigste er at jeg klarte endre min forhold til mat og spising. Jeg ikke mler maten og ikke tenker om kalorier. Jeg spiser sunne matvarer med vilje og kraver ikke noe stt, bare litt br kanskje?=)

Men jeg er kjempe fornyd og skal bare forsette. Det er jo det beste for meg! :)

Men n skal jeg kose meg med min elskede med litt kvelds og se p tv!

GOD HELG, ALE SAMMEN!!!!!



n kommentar

Anne-Line

10.09.2012 kl.22:24

Wow, du har hatt en kjempe fin fremgang! :) Du er kjempe flink! Og s bra at du fortsetter med spise sunt og ikke gr tilbake til gamle vaner.

Er Whole30 noe du anbefaler til andre? Noe du savnet under dietten?

Skriv en ny kommentar

Ekaterina

Ekaterina

26, Bergen

Jeg kommer til bli en Superhero versjon of meg selv! Jeg blogger om min mte trene, spise sunt, elske de andre og meg selv og leve i balanse med meg selv. Jeg er ikke perfekt enn, men er veldig mlbevisst og motivert bli en person jeg kan selv vre stolt av. Bli med p vei og legg gjerne kommentar! P.S. Jeg kommer fra Russland og beklager i forhnd for alle mulige feil, men jeg blir bedre - jeg lover det!=)

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits